יום חמישי, 13 במרץ 2014

ירין שחף - טרנדים ותחזית - 2014/5

היי יפות! לראות אמן בפעולה זה לא דבר של מה בכך. להיכנס לנבכי נפשו ומסתורי מוחו ולהבין מהי תמציתה של גאונות זו בכלל פריבילגיה. שמחתי לקחת חלק באירוע בלוגריות הנושא את השם "View of Trends  / Forecast // 2014" שחשף אותנו למגמות הבולטות ל-2014/5 ע"פ תחזיות ומקורות ההשראה שנאספו ע"י ירין שחף.
מתוך מטרה להיות "מוביל" ולא "מובל",  ירין מחנך את תלמידיו לעבוד כטרנדולוגים ולא כמאפרים. האמת, אני קצת מקנאה בהם, מעבר לתכנים, הטכניקות והעושר אליו הם נחשפים בלימודיהם, הם זכו למנטור חכם, בעל ידע כללי עצום ובדרן לא קטן מסתבר. 
מתוקף התחדשותו הבלתי פוסקת של עולם האופנה, יש לשאוף ללא הרף לחפש את "הדבר הבא" שיפתיע וירגש אותנו כל פעם מחדש. כדי ליצור את הלוק הנכון, אנו זקוקים לתחזית שתנחה אותנו בצבעים, מרקמים ובצורות הנכונות והעדכניות.
מוזמנות להתרשם מששת המגמות המרכזיות ל-2014 מבית ירין שחף, כאשר התמונה השמאלית מייצגת את הלוק הטוטאלי (שלעתים אינו ישים או בר ביצוע - אך מעורר השראה) והתמונה הימנית מייצגת את אינטרפרטציית המראה הישימה יותר.

אז מה צופן לנו העתיד..?

  • Urban Tribes - מראה המאופיין ע"י ניגודיות, חיבור ניגודים וקצוות - מעודן וגס, נמוך וגבוה, מינימליסטי ועמוס. באיפור זה בולטים סממנים שבטיים - סמלים המעטרים את מרכז הפנים או מראה מעושן (הגרסא היומיומית והישימה).
  • Hyper China - מראה בהשראת האישה הסינית - השמלה הסינית הנוקשה בעלת הקווים החדים לצד מראה הנשים המפתות משנחאי ההוללת בשנות ה-30 של המאה הקודמת. פנים חיוורות מפודרות במראה מאט לצד איפורי עיניים ושפתיים בוהקים המזכירים במרקמם את בדי המשי המסורתיים.
  • Pro Active - המראה הויזואלי האופייני לאנשים המפעילים את גופם. מראה האיפור נע על הקשת הטבעית של "הרגע יצאתי מסאונה" ועד לפרשנות מאופרת לבגדי הספורט הזוהרים והבוהקים.
  • Happy Metal - מטבעות הכסף הולכים ומאבדים מערכם בעוד מחירי הברזל ומתכות היוקרה מאמירים. הפרשנות של ירין לעולם המטאלי מאפשרת שימוש בגרסא המתכתית על קשת גווניה.
  • Black Magic - הטרנד המיסטי. עולם בו נשים מסתוריות יודעות עלינו מה שאנחנו עדיין לא יודעים על עצמנו. הפרשנות הויזואלית לטרנד: גלוי ונסתר; בדים אטומים ושקופים, איפור כהה ואפל על רקע בהיר וחיוור. שפתונים שחורים (או בגווני בורדו, לנועזות פחות), לק שחור בגימור משולב מבריק-מאט, שיער מעוצב בגלים גדולים ומפוסלים. אחד הטרנדים החביבים עלי באופן אישי.
  • Prime Geometric - מגמת השתלבות האנושות בסביבה האורבנית החדשה המצדיעה בעיקר לקווים חדים ונוקשים. קווי התיחום החדשניים מקבלים במה נפלאה על הפנים האנושיים, העגולים.
3 מאפייני טרנדים חברו להם יחדיו ללוק אחד שיצרתי; המראה המעושן של Urban Tribes, הבוהק של Hyper China והמתכתיות של Happy Metal.
ליצירת המראה השתמשתי כבסיס בעפרון גליטרים Earth של איל מקיאג', פלטת AOP02 הנהדרת של יוסי ביטון (הצללית הימנית ביותר בפלטה הונחה על כל העפעף ועושנה לה קלות. הצללית האמצעית נתנה נקודת צבע במרכז העפעף) וקינחתי במסקרת VIP של סופט טאץ'.

ומה אתכן, איזה טרנד אתן מאמצות אל ליבכן?

נשיקות וחיבוקים,




16 תגובות:

  1. ירין שחף מדהים!!! היה פשוט תעניוג להשתתף בסדנא שלו (ועל הדרך להנות ממופע סטנדאפ).
    כמה שאהבתי את המראה הגיואמטרי!!! לגמרי פורקאסט!

    השבמחק
    תשובות
    1. לא חשבתי שמלבד כשרונו לאיפור יש לו כשרון סטנדאפ חבוי. שמחה שהתבדתי...

      מחק
  2. אהבתי את הלוק שיצרת. אני דווקא התחברתי בעיקר למראה הספורטיבי.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אסתי!
      דווקא מכל המראות פחות חיבבתי אותו, עדין מדיי בשבילי..

      מחק
  3. רוב המראות המצולמים מרתיעים בדרמטיות שלהם מלבד כמובן זה הטבעי.. אבל את הלוק שעשית על עצמך מאוד אהבתי.
    אגב - גלוס על העיניים זה משהו שלא הצלחתי להבין את הקטע. מתחשק לי לנגב את זה מהדוגמנית אפילו :) (המראה הסיני)
    אביגיל

    השבמחק
    תשובות
    1. מסתבר שהמראה ה"רטוב" חזק מאוד (אפילו בעיניים) - עניין של טעם וריח..
      תודה על המחמאה אביגיל!!
      :-)

      מחק
  4. מפתיעה את עצמי.. התחברתי למראה המסתורי :) מראה שאחותי אהבה ליישם ועדיין אוהבת אם כי עדין יותר ;) המראה שיצרת יפה מאוד!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה יקירתי!
      אני לא מופתעת, הרבה בנות חובבות לוקים דרמתיים וקיצוניים. אם מוותרים על השפתיים המושחרות, מראה העיניים לגמרי ישים.

      מחק
  5. זו רק אני או שצללית מלאה עד הגבה חזרה לאופנה? בכל מקרה, ירין גאון ותמיד כייף לראות אותו בפעולה..
    אהבתי את האינטרפרטציה שלך לתחזית שלו..

    השבמחק
    תשובות
    1. זו לא רק את. נתקלתי בטרנד הזה גם במאק ובאס"ל.
      תודה על הפידבק!!

      מחק
  6. למען האמת, לא התחברתי לאף אחד מהמראות, אבל המראה הגאומטרי מאוד מדליק ומילא את המח שלי ברעיונות מטורפים (לצילומים בלבד, לא לאיפורים "לבישים").
    האינטרפטציה שלך נהדרת - כי היא לדעתי מושלמת גם ליום וגם לערב וגם איזון משולם בין דרמטי לטבעי. קולע ביותר לטעם האישי שלי.
    והריסים הארוכים שלך... למות! :)

    השבמחק
    תשובות
    1. יכול להיות שהמראות האלה יותר מדיי "fashion" בשבילך, בתור בחורה שחובבת יותר איפור עיניים משפתיים, אני בהחלט יכולה למצוא את עצמי מיישמת כמה מהם ליציאה או אפילו ביומיום.
      איזה פרגון כייפי!! שמחה שאהבת את המראה שיצרתי!! האמת שהריסים שלי לא כאלה ארוכים.. המסקרה הזאת פשוט מאריכה בטירוף.
      :-))

      מחק
  7. הבלאק מג'יק- מושלם!
    יפה לך המראה שיצרת

    השבמחק
  8. אהבתי את הטרנדים ל-2015/6 אז קפצתי לבקר גם פה.
    Urban Tribes ו-Black Magic פשוט הורסים!!!

    השבמחק